Sunday, March 20, 2016

Minu digipädevuste enesehinnang

Õppetöös kasutan pidevalt erinevaid veebilehti alates statistikaameti lehest, valitsusasutuste lehekülgedest, eesti.ee portaalist kuni youtube'ni välja. Samuti kasutan igapäevaselt õpilastega info ja failide jagamiseks google drive'i. Olen oma töös kasutanud ja mitmeid e-õppe keskkondi nagu lino thinglink, bubbl brainstorm, learning apps, padlet, myhistro timelines jne. Samuti olen tutvunud ja testinud ühiskonnaõpetuse e-õpikuid (Mauruse oma gümnaasiumile ja Avita Astra-keskkonna oma). Olen osalenud ka ühel põneval 3-päevasel ajalooõpetajatele suunatud koolitusel, kus tutvustati Euroopa Nõukogu Pestalozzi-projekti suurejoonelist õppematerjali "Shared Histories of Europe" jm e-keskkondi ja äppe ning mitmeid haridustehnoloogia-alaseid uurimusi. Samuti on mul põgusad kokkupuuted smarttahvliga (Classflow, Flow!Works).
Minu kogemuse kohaselt pakub nende keskkondade kasutamine ilmselget huvi uue põlvkonna õpilastele, kes isegi toidulauas ei suuda telefoni käest panna, kuid õppematerjali kohandamine, ülesannete väljamõtlemine ja visualiseerimine neis keskkondades nõuab õpetajalt suurt eeltööd ja fanatismi. Klassiruumis on veebipõhiste materjalide kasutamine raskendatud seetõttu, et interneti kiirus ja andmemahud on madalad. Sageli on probleeme sellega, et salasõnad on ununenud või telefoni/arvuti aku saab tühjaks ja seinakontakte pole piisavalt.
Siiski soovin valdkonnaga kursis olla ja teada kaasaegsetest võimalustest, sest ilmselt kavatsen õpetajakarjääri jätkata ning selleks on hädavajalik tulevikusuundumustega kursis olla. Olen endale teada olevaid võimalusi jõudumööda kasutanud, kuid kindlasti areneb see valdkond väga kiiresti. Usun, et varem või hiljem marginaliseerub ka andmemahtude ja kiiruse probleem. Tutvun hea meelega teiste õpetajate loodud õpikeskkondadega, kuid nende arendamise pädevust oleks vaja suurendada.

Esialgu kavatsen HITSA koolituste sarjas läbida I mooduli: Õppimine Digiajastul, sest see on arendav ning aitab minu ainealased teadmised siduda tehnoloogiliste lahendustega. Huvipakkuv on ka III moodul: Õppeprotsess digiajastul, mis tundub, et vastab enim minu praktilistele vajadustele õpetajana ja haakub hästi esimese teemaga.


1 comment:

  1. Hästi põhjalik ja huvitav enesetutvusus ning arutlus pädevustest. Erinevaid interneti lehekülgi saabki kasutada pea igas aines - see toob ka ainesse elu sisse ja muudab õpitu laste jaoks arusaadavamaks.

    ReplyDelete