Sunday, April 24, 2016
Kodune töö (esimene osa)
Planeeritav tunniteema: Prantsusmaa Napoleoni ajal
Sihtrühm: 8. klass
Planeeritava tunni eesmärk: Eesmärgiks on teemat kinnistada, aidata näha seoseid Napoleoni isiku, tema ambitsiooni ning Prantsusmaa sise- ja välispoliitika vahel 19. sajandi alguses. Samas on eesmärgiks arendada õpilaste struktuurset, kategooriates mõtlemist, mis lihtsustab informatsiooni meeldejätmist ning pakkuda teemale loova lähenemise võimalust.
Kasutatavad vahendid: http://teamup.aalto.fi/, https://coggle.it/, http://www.tricider.com/home
Kasutatavad õppemeetodid: paaristöö
Kogukonna osalus: arutelu õpetajatega teemal, kuidas nende iseseisev töö õnnestus. Õpilastelt uurin, kas nad on teistes ainetundides samuti taolisi e-keskkondasid kasutanud. Samuti on kavas uurida 9. klassilt, kuidas sotsiaalpedagoogi läbiviidud ajalootund neile meeldis (uurin ka, mis ainealaselt meelde jäi) ning ühtlasi uurin ka sotsiaalpedagoog Riinult, kuidas tund õnnestus.
Idee tunniks sain koolituselt. Samas olen enne coggle’i taolisi mõistekaardi keskkondasid kasutanud ja tricider’iga olen samuti varem kokku puutunud. Hea on erinevaid keskkondi võrrelda ning tuttavaid töö hoida, et need ei ununeks.
Enda tunni planeerimisel otseselt koostööd ühegi õpetajaga ei teinud, küll aga aitasin kaasa Värska Gümnaasiumi sotsiaalpedagoogi tunni planeerimisele. Kuna sotsiaalpedagoogil on ajalootaust, siis soovis ta oma õpitegevust ajalooaines läbi viia ning laenasin talle n-ö klassi. Arutasime eelnevalt läbi, mis ajal talle ja mulle sobiks ning mis teema talle tema tegevuseks paremini sobiks. Pärast arutasime läbi, kuidas ta läbiviidud tegevust hindas ja mis õnnestus, mis mitte. Koostöö sujus väga hästi.
Ootused ja hirmud seoses planeeritava tegevusega: Et aega jääb väheseks, kuna selgitamine võtab aega, õpilased ei ole ühtviisi taiplikud. Lisaks on 8. klass üsna ärev ning tavapärasest tunnirutiinist kõrvalekaldumine ajab nad elevile. Samuti kardan tehnilisi tõrkeid, mille lahendamine võtab samuti aega. Kardan, et tegevus ei osutu piisavalt efektiivseks ega täida oma eesmärki.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment