Sunday, April 24, 2016
Kodune töö (kolmas osa)
Eesmärgi saavutamine: Teema kinnistamine õnnestus (olgugi et selle kohta saab teha vaid kaudseid järeldusi kontrolltöö põhjal, mis neil hiljem oli ja mis õnnestus üsna hästi). Samuti õnnestus teemale lähenemine teise nurga alt kui küsimuste-vastuste kaudu (nagu enamasti kipub olema). Struktuurne, kategooriates mõtlemine, ümbersõnastamine ja lühemalt ümber ütlemine nõuab pikemaajalist harjutamist ja erinevate meetodite katsetamist, kuid antud ülesanne tuli sel teel kindlasti kasuks. Samuti pakkus taoline tund vaheldust ja innustas õpilasi aktiivselt teadmusloomega tegelema.
Kõige enam olen ma rahul sellega, et tegevus pakkus õpilastele huvi ning et üldjoontes õnnestus mul 45-minuti jooksul kolme erinevat veebikeskkonda katsetada (kuigi tähtis pole kvantiteet, vaid see, kuivõrd kvaliteetselt neid keskkondasid kasutada, kui palju aega pühendada nende rakenduste tundmaõppimisele ja tutvustamisele).
Rahul pole sellega, et tööle asumine võttis rohkem aega kui lootsin (15-20 minutit) – seetõttu jäi aega tunni lõpus tegevuse lõpetamiseks aega puudu ja tagasisidestamine jäi pinnapealseks. Samuti pole ma rahul sellega, et õpilastel ei õnnestunud lühidalt sõnastamine ning et õpilased olid liialt kinni õpiku alajaotustes ja –teemades, originaalsust ja originaalseid seoseid oli pigem vähe.
Mida õppisin? Et tuleb veelgi efektiivsemalt aega planeerida ja kõik eelnevalt täpselt läbi mõelda. Tingimusi, mida töö juures kavatsen hinnata, tuleb rohkem rõhutada. Samuti tuleb rohkem sisulist juhendamist teha (antud teemast lähtuvalt näiteid tuua).
Kui peaksin järgmine kord sama tegevust läbi viima, siis mida teeksin teisiti? Kulutaksin rohkem aega planeerimisele, juhendaksin aktiivsemalt ja tooksin rohkem näiteid, tooksin rohkem seoseid välja. Koostaksin ehk ise mõistekaardi samal teemal (samal ajal või eelnevalt) ning hiljem võrdleksime minu oma õpilaste omaga. Selgitaksin veelgi enam, et miks on vajalik asju lühidalt öelda ja seoseid näha. Võib-olla kulutaksin eelnevalt aega, et sarnaseid keskkondi võrrelda ja katsetada (nt mind42, bubbl brainstorm jm) ning annaksin õpilastele valida, millises keskkonnas mõistekaarti teha. Ka teemad võiksid olla valitavad, sest mõni teema võib olla kergemini mõistetav. Analüüsile ja refleksioonile oleks igal juhul mõistlik rohkem aega kulutada, kuid seda kipub alati puudu jääma. Ent kui see aeg võtta, võib nii mõnigi tegevus hiljem paremini ja kiiremini sujuda.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Aitäh nii pikkade ja põhjalike kirjelduste eest. Need tekitasid tunde, et olin ise Teie tunnis kohal. Valisite üsna keerulise vanuseastme, kus sunniviisiliselt rühmi moodustada, aga mulle tundus, et tulite hästi toime. Jah, kindlasti on vaja enam planeerida, kuid see kõik tuleb kogemustega - kui õpilased ja õpetaja enam nende vahenditega sina-peale saavad. Selleks jõudu ja jaksu ning päikest ikka ka :)
ReplyDelete